Onderzoeken hebben uitgewezen dat schooluitval, leerachterstand en geestelijke gezondheid van studenten enkele pijnpunten zijn in het onderwijs. De bevindingen zijn bijzonder sterk aanwezig in de tweede en derde graad van het middelbaar onderwijs, dit als gevolg van gedeeltelijk afstandsonderwijs. Door programma’s voor gedifferentieerd leren en gepersonaliseerde ondersteuning aan te bieden wil dit project reageren op psychosociale, onderwijskundige en pedagogische problemen van leerlingen.
juli 2021
Goedkeuring van een nieuw decretaal kader dat de interventievoorwaarden van het systeem vastlegt
Voltooid
Goedkeuring door het parlement van de Franse Gemeenschap van een nieuw decretaal kader, waarin een overgangsregeling wordt vastgesteld met onder meer bepalingen betreffende: (1) de toekenning van middelen aan scholen in combinatie met differentiërings- en remediëringsstrategieën en de strijd tegen schooluitval, (2) de wijziging van PR-FPO/WBE-contracten in het kader van de crisis en (3) de taken van de CPMS in het kader van de crisis.