30% van de culturele en media-operatoren nemen de technologische tools die zijn ontwikkeld voor de digitalisering van de culturele en mediasector in gebruik en passen deze toe in hun onlineplatforms.
Deze culturele en media-operatoren komen uit een lijst van 276 operatoren die technologische tools zouden kunnen invoeren:
· 62 culturele ontmoetingsplaatsen die structureel gesubsidieerd worden door de FWB en die een capaciteit hebben van meer dan 250 plaatsen
· 41 museumplaatsen, erkend in categorie A en B in de zin van het decreet van 19 juni 2019 van de regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van het decreet van 25 april 2019 met betrekking tot de museumsector in de Franse Gemeenschap
· 1 nationale televisiezender, 3 privézenders, 12 lokale tv-zenders, 5 web-tv-zenders, 88 onafhankelijke lokale radiozenders, 10 netwerkradiozenders
· 6 dagbladen
· 48 magazines/periodieke bladen
De ontwikkelde technologische tools maken gebruik van de soevereine en gestandaardiseerde analyse- en machineleermodellen (artificiële intelligentie) die de automatische analyse en annotatie van beeld, geluid en tekst mogelijk maken, rekening houdend met de contextgegevens van de in de Franse Gemeenschap geproduceerde culturele en media-inhoud. Ze worden ontwikkeld in 'open source' en gratis ter beschikking gesteld onder een 'Creative Commons'-licentie.